Reisebrev fra Thailand – sommeren 2011 – nr. 3

Cathrine og jeg er hjemme i Norge igjen etter nesten 3 fantastiske uker i Thailand. Like etter at vi skrev forrige reisebrev fikk vi besøk av en av mine brødre, hans kone og datter som nå er i Cha-Am. Vi hadde noen avslappende dager sammen med dem i Cha-Am der vi viste de rundt. På lørdag dro vi alle til Hua-Hin og spiste på Sofitel der de har en fantastisk Fransk Buffet. Som vi har skrevet om tidligere lever vi et enkelt liv i Cha-Am og spiser da på enkle thairestauranter til 5 kr retten. Det er da også deilig å kunne unne seg luksusen Sofitel og deres franske buffee kan tilby. Vi koste oss der med alt fra gåselever, østers, froskelår, and osv. Mange rare retter, men utrolig godt og meget rimelig i forhold til hva det ville kostet i Norge.

Cathrine og Erlend utenfor Sofitel

Østers er faktisk godt så lenge man tar på løk

Sofitel sett fra hagen deres

Dagen etter den fantastiske middagen på Sofitel dro Cathrine og jeg fra Cha-Am til Bangkok der vi skulle ha to avslappende dager før vi dro hjem til Norge igjen. Vi hadde denne gangen booket oss inn på hotell Peninsula som kan anbefales på det sterkeste. Siden det er lavsesong i Thailand om sommeren fikk vi hotellrommet vesentlig rimeligere enn vanligvis og vi fikk et utrolig stilig rom.

Utsikten fra hotellrommet var fantastisk

Siden vi begge har sett Bangkok tidligere brukte vi mye av tiden til å slappe av på svømmebassenget på hotellet, kun avbrutt av middager på kvelden og SPA.

Stilfult basseng på Peninsula

Det som er fint med Bangkok er at det kryr av fine 5-stjernes hoteller til en relativt rimelig pris. Jeg tør også påstå at det ikke er mulig å få bedre service enn man får på 5-stjernes hotell i Bangkok. Hvis du planlegger en tur til Bangkok så kan vi på det varmeste anbefale Peninsula, du vil da oppleve en hinnsides luksus til en rimelig pris.

Etter to dager i Bangkok var ferien vår dessverre slutt og vi dro hjem til Norge igjen klar for jobb og valgkamp. Til tross for at denne turen var vår andre til Thailand på et halvt år er jeg rimelig sikker på at vi kommer til å vende tilbake til Thailand og Asia om ikke så alt for lenge. Det å feriere i Thailand er utrolig avslappende, rimelig, og ikke minst en opplevelsesrik ferie i et land der de virkelig vet hva vennlighet og gjestfrihet er.